Irodalomóra az informatikateremben
Célcsoport: 9-12. évfolyam
rövid leírás
A tanulók ismerjék meg a legújabb elektronikus tanulási környezeteket és prezentációs technikákat, legyenek képesek önállóan olyan webes tartalmakat előállítani, amelyek segítik őket a konstruktivista-kollaboratív tanulásban. Mindezt a görög mitológia feldolgozásán keresztül kívánjuk elérni irodalom órán.
A jó gyakorlat által lefedett pedagógiai terület:
- Tanórai tevékenység szervezése
részletes ismertető
A háromszor negyvenöt perces irodalomóra a görög mitológia témáit dolgozza fel a digitális írástudás és IKT-alapú kreativitás fejlesztését megcélozva egy IKT-s projekt keretében. A szövevényes és diákok által sokszor nem kedvelt antik irodalomhoz készítenek a tanulóknak motiváló feladatokat.
Mely pedagógiai problémák megoldását segíti?
- Motiváció hiánya
- Együttműködés hiánya
A jó gyakorlat eredménykritériumai:
Hatékony problémagoldás.
Eredményesebb témazáró dolgozat, teszt és összefüggő esszé megírása.
Humánerőforrás-igény:
Magyar nyelv és irodalom szakos tanári végzettség,
a tárgyi feltételekben felsorolt alkalmazások ismerete.
A megvalósításhoz szükséges feltételek:
A megvalósításhoz szükséges tárgyi feltételek:
- Kivetítő, tanulói laptopok, tanári laptop, prezentációs szoftverek
- http://teamup.aalto.fi/
- http://www.google.com/
- http://prezi.com/
- http://tagxedo.com
- http://popplet.com
- http://linoit.com
A megvalósításhoz szükséges környezeti feltételek:
- szélessávú internetkapcsolat lehetőleg WIFI-n keresztül;
- tanulói/tanári laptopok, vagy mobil eszközök;
- páros, vagy kiscsoportos munkához egyszerűen mozgatható padok; projektor.
A fenntarthatóság feltételei:
- A folyamatos működéshez elengedhetelen a használt internetes alkalmazások frissítésének nyomonkövetése, esetleg új hasonló funkcióval rendelkező alkalmazások megismerése, illetve a használt korszerű eszközök folyamatos biztosítása.
Kipróbálás/adaptáció tapasztalatai:
Motiválta a diákokat, hogy nem a megszokott módon kellett részt venniük az irodalomórán. Az átlagosnál szívesebben kutakodtak online és offline, hiszen tudták, hogy ha nem lesz szöveges és képi anyaguk, nem tudunk hozzákezdeni a címkefelhők és prezik elkészítéséhez. A dolgozatok is jobban sikerültek, mint azokban az osztályokban, ahol "hagyományosan" dolgozták fel ezt a témát.
Támogató szolgáltatások:
Módszertani workshop megtartása.
A jó gyakorlat interneten elérhető a Tempus Közalapítvány Módszertárában.