Linkgyűjtemény a Matematika tantárgy tanításához/tanulásához
Célcsoport: 1-12. évfolyam
rövid leírás
A Digitális Jólét Nonprofit Kft. Digitális Kompetencia Divízió Digitális Pedagógiai Módszertani Központja olyan, a meglévő digitális tartalmi kínálatot bemutató tudástérkép összeállítását végezte el, amely tantárgyankénti bontásban, azon belül témakörönként csoportosítva tartalmazza azokat az internetes hivatkozásokat, amelyek az adott témakör tanításában/tanulásában segíthetik, élményszerűbbé tehetik a pedagógusok, illetve a tanulni vágyók munkáját.
A kigyűjtött hivatkozások kizárólag olyan célokra mutatnak, amelyek szinte kivétel nélkül térítésmentes felhasználást tesznek lehetővé, de mindenképpen kipróbálhatók térítési díj fizetése nélkül.
A felsorolás tartalmazza azt az információt is, hogy az oldal használatához szükséges-e valamely idegen nyelv ismerete.
A táblázatokban a hivatkozás rövid leírása mellett információt adunk arról is, hogy azok milyen típusú anyagot közvetítenek a felhasználó felé (például: videó, feladatlap, animáció, szimuláció).
A tantárgyak, illetve a témakörök elnevezésében a NAT 2020 szerinti fogalmakat használtuk azokon az évfolyamokon is, amelyeknél még a korábbi tartalmi követelmények szerint folyik az oktatás.
A hivatkozott anyagok használatához a böngészőn, illetve az internetelérésen túl nem szükséges más eszköz, illetve a legtöbb esetben platformfüggetlenül (például tableten is elérhetők) használható.
A hivatkozásokat igyekeztünk úgy összeválogatni, hogy időtállónak bizonyuljanak, de az internet világában zajló gyors változások miatt előfordulhat, hogy egy-egy hivatkozás időközben elérhetetlenné válik.
Örömmel vesszük értesítéseiket, megjegyzéseiket az info@dpmk.hu címen.
részletes ismertető
A matematika tantárgyhoz tartozó linkgyűjteményt a 2020-as Nemzeti Alaptanterv kerettanterveihez, a bennük szereplő eredménycélokhoz és javasolt tevékenységekhez igazodva állítottuk össze. A matematikatanítás tevékenység alapú megközelítését szem előtt tartva, a diákok számára nehézséget jelentő, az évfolyamszám növekedésével fokozódó absztrakt gondolkodást segítő, támogató linkeket válogattunk. Alapvető fontosságú, hogy a tanulók jól megértett, sok szálon kapcsolódó ismeretekhez jussanak el matematika tanulmányaik során, mert ezek jelentik majd a hétköznapi életben a hosszú távon használható tudást.
A segédlet összeállításánál a diákok tanulását könnyítő, a megértést és a gyakorlást szolgáló digitális feladatokon kívül a pedagógusok részére is ajánlunk tanításnál hasznosítható anyagokat. Egyrészt az alsóbb évfolyamok matematika tanítását támogatják a hagyományos eszközök alkalmazását bemutató szöveges dokumentumok, másrészt a matematika tanítás elengedhetetlen része a megértést támogató, interaktív szemléltető anyagok, melyek a matematika elvont részeinek tanításánál segíthetik a pedagógusi munkát. Fontosnak tartottuk, hogy egy-egy témakört több oldalról, sokrétűen és mind szemléletükben, mind matematikai tartalmukban egyaránt változatos eszközök használatával közelítsünk meg, ezért többféle felületről válogattuk a linkeket.
Az alsó tagozatos linkgyűjtemény összeállításánál a hagyományos és a digitális eszközök, feladatok, tananyagok egyaránt szerepet kaptak. A linkek között találhatók hagyományos eszközöket tartalmazó tematikus tervek, ezek elsősorban pedagógusoknak szólnak, gondolatébresztők, melyekből az ismeretátadás során ötletek meríthetők. Ezekhez a linkekhez diákoknak adható mellékletek tartoznak. A felsorolt linkek másik része digitális feladatbankok témakörhöz illeszkedő feladatait tartalmazzák. Elsősorban az elsajátított tananyag gyakorlását teszik lehetővé, ugyanakkor új ismeret átadásához és mélyebb megértéséhez is találunk szemléltető digitális anyagokat.
A felső tagozatos linkgyűjteményben szöveg, interaktív digitális feladat és komplex tananyagegység található. Új ismert átadása és az elsajátított ismeretek gyakorlására alkalmas feladatok egyaránt szerepelnek. Vannak olyan linkek, amelyek komplex tananyagegységeket tartalmaznak. Az ilyen oldalakon az interaktív digitális feladatokon kívül segítő videót és szöveges tananyagot is találnak a diákok.
A 7–8. évfolyamon és a középiskolában főleg a 2015. szeptember végén zárult GEOMATECH országos, kiemelt közoktatásfejlesztési projekt anyagaiból válogattunk. A GEOMATECH projekt keretében a matematika (és természettudományos tárgyak) oktatására létrehozott, az oktatás hatékonyságát javító, az órák játékosságát és élményszerűségét növelő digitális tananyagegységek, feladatok készültek, részletes módszertani segédlettel együtt. A tanegységek illeszkednek a Nemzeti alaptantervhez és tapasztalataink szerint tanórai és órán kívüli használatuk hozzájárul ahhoz, hogy a diákok jobban megértsék, ezáltal megszeressék és szívesebben tanulják a matematikát, és a jövőben javuló eredményeket mutassanak fel az érintett területeken. Az itt található tananyagok és feladatok használata meglátásunk szerint sikerélményt ad a tanulásban és a tanításban egyaránt.
A GEOMATECH egységes digitális pedagógiai és módszertani szemléletben készült digitális feladatrendszer legnagyobb erőssége, hogy az elvont matematikai feladatok láthatóvá tétele révén nyújt segítséget. Az oktatásban történő alkalmazásának legnagyobb előnye, hogy az egyes elemek, tartalmak – a diákok által – interaktív módon valós időben változtathatóak, ezáltal lehetőséget nyújtanak arra, hogy maguk tárjanak fel összefüggéseket, fedezzenek fel új lehetőségeket.
A linkgyűjteményben kizárólag ingyenesen elérhető, magyar nyelvű digitális tananyag, feladat, szemléltető anyag és szöveges tanórai segédlet található. Számos fizetős és/vagy idegen nyelvű oldal tartalmaz kiváló matematika órai segédleteket. Az volt a célunk a gyűjteménnyel, hogy olyan iskolák pedagógusai is jól tudják majd hasznosítani, ahol kevés a lehetőség az idegen nyelvű és/vagy a költségtérítéses felületek működtetésére.
A függvény fogalma, függvénytulajdonságok
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Függvénytranszformációk sorrendje 2 | 9—10 | gyakorlás | magyar |
Függvénytranszformációk sorrendje 1 | 9—10 | gyakorlás | magyar |
Szabályjátékok a koordináta-rendszerben. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Hozzárendelések, függvények. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Gyakorlás: függvények ábrázolása. | 9—10 | gyakorlás | magyar |
Négyzetgyökfüggvény – gyakoroltató 1 | 9—10 | gyakorlás | magyar |
Négyzetgyökfüggvény – gyakoroltató 2 | 9—10 | gyakorlás | magyar |
Függvények összeadása és kivonása | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Reciprokfüggvény – gyakoroltató | 9—10 | gyakorlás | magyar |
A függvény fogalmának előkészítése
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Értékek ábrázolása koordináta-rendszerben | 7—8 | gyakorlás | magyar |
Hozzárendelések, függvények 1. | 5—6 | komplex tananyagegység videóval | magyar |
Diagramok, grafikonok olvasása | 7—8 | gyakorlás | magyar |
Hozzárendelések, függvények 3. | 5—6 | komplex tananyagegység videóval | magyar |
Hozzárendelések, függvények 2. | 5—6 | komplex tananyagegység videóval | magyar |
Értékek leolvasása koordináta-rendszerben. | 5—6 | komplex tananyagegység videóval | magyar |
Értékek ábrázolása koordináta-rendszerben. | 5—6 | komplex tananyagegység videóval | magyar |
Koordinátapont szomszédainak megadása. | 5—6 | komplex tananyagegység videóval | magyar |
Koordinátapont helyének meghatározása. | 5—6 | komplex tananyagegység videóval | magyar |
Értékek leolvasása koordináta-rendszerben | 7—8 | gyakorlás | magyar |
Hozzárendelések, függvények | 7—8 | gyakorlás | magyar |
Diagramok, grafikonok olvasása - átlag | 7—8 | gyakorlás | magyar |
Grafikonok növekedési viszonyának jellemzése. | 7—8 | szemléltetés | magyar |
Koordináta-torpedó játék | 7—8 | játék | magyar |
A kör és részei
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Kör területének közelítése. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Kerületi és középponti szögek tétele. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Érintőnégyszögek tétele | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Páros oldalszámú érintősokszögek. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Thalész-tétel | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Thalész-tétel alkalmazása | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Adatok megfigyelése
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Hónapsoroló. | 1—2 | feladat | magyar |
Adatok leolvasása táblázatból. | 3—4 | feladat | magyar |
Adatsokaságok gyűjtése, rendezése, ábrázolása. | 3—4 | szöveg | magyar |
Hóvirágtól-zúzmaráig | 1—2 | feladat | magyar |
Adatok leolvasása oszlopdiagramról. | 3—4 | feladat | magyar |
Időzavar. Környezetünk megfigyelése. | 1—2 | feladat | magyar |
Időjárás télen, nyáron. | 1—2 | feladat | magyar |
Gazdik, kedvencek. Adatok megfigyelése. | 3—4 | feladat | magyar |
Alakzatok geometriai tulajdonságai
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Téglatest, kocka, gömb – téglalap, négyzet, kör. | 3—4 | szöveg | magyar |
Alakzatok és tulajdonságaik. | 3—4 | szöveg | magyar |
Háromszögek alkotása pontrácsra. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
Játék pentominókkal. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
Parketta készítése különféle síkidomokból 2. | 1—2 | feladat | magyar |
Logikai lapok válogatása tulajdonságaik alapján. | 1—2 | feladat | magyar |
Parketta készítése különféle síkidomokból. | 1—2 | feladat | magyar |
Ismerkedés a gömbbel. | 1—2 | szöveg | magyar |
Alapműveletek értelmezése
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Építész. Műveleti sorrend. | 3—4 | feladat | magyar |
A szorzás, osztás előkészítése; kombinatorikus játékok. | 1—2 | szöveg | magyar |
Egyenlő részekre osztás 1. A művelet szemléltetésére, megtapasztalására alkalmas bemutató. | 1—2 | feladat | magyar |
Egyenlő részekre osztás 2. A művelet szemléltetése, önálló műveletvégzés. | 1—2 | feladat | magyar |
Varázsló. Műveletek, műveleti sorrend. | 3—4 | feladat | magyar |
Az összeadás, kivonás értelmezéseinek gyakorlása; szöveges feladatok. | 1—2 | szöveg | magyar |
Maradékos osztás szöveges feladatokkal értelmezve. | 3—4 | szöveg | magyar |
Nyitott mondatok Bennfoglalás maradékkal. | 3—4 | szöveg | magyar |
Alapműveletek közönséges törtekkel
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Törtek kivonása. | 5—6 | komplex tananyagegység videóval | magyar |
Törtek szorzása. | 5—6 | feladat | magyar |
Törtek összeadása. | 5—6 | feladat | magyar |
Törtek összeadása. | 5—6 | komplex tananyagegység videóval | magyar |
Alapműveletek természetes számokkal
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Műveletek ezres számkörben. | 5—6 | komplex tananyagegység videóval | magyar |
Hiányos összeadás és kivonás 2. | 5—6 | feladat | magyar |
Hiányos összeadás és kivonás. | 5—6 | feladat | magyar |
Nyitott mondatok. | 5—6 | komplex tananyagegység videóval | magyar |
Alapműveletek tizedes törtekkel
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Számpiramis. Alapműveletek közönséges törtekkel és tizedes törtekkel. | 5—6 | feladat | magyar |
Tizedes törtek összeadása, kivonása. | 5—6 | feladat | magyar |
Tizedes törtek nagyság szerinti sorba rendezése. | 5—6 | komplex tananyagegység videóval | magyar |
Tizedes számok kerekítése. | 5—6 | komplex tananyagegység videóval | magyar |
Alapműveletek tulajdonságai
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
A műveletek kapcsolatai, műveleti tulajdonságok. | 3—4 | szöveg | magyar |
Az összeadás és kivonás tulajdonságai és kapcsolatuk; nyitott mondatok. | 1—2 | szöveg | magyar |
A tényezők felcserélhetősége. A 7-es szorzótábla felépítése. | 1—2 | szöveg | magyar |
Több művelet együtt (összeg, különbség szorzása is). | 1—2 | szöveg | magyar |
Útkeresés összeadással, kivonással. | 1—2 | feladat | magyar |
Műveleti tulajdonságok, a műveletek közti kapcsolatok; ellenőrzés, játék. | 3—4 | szöveg | magyar |
Feladatok, játékok; Műveleti tulajdonságok tudatosítása; ellenőrzés; hiányok pótlása. | 1—2 | szöveg | magyar |
Alkotás térben és síkon
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Építések, kirakások (geometria és kombinatorika). | 1—2 | szöveg | magyar |
Kocka éleinek színezése. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
Kocka hálójának színezése. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
Építés kódolt alaprajz alapján. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
Alkotások térben, síkban. | 3—4 | szöveg | magyar |
Parkettázás. | 3—4 | szöveg | magyar |
Síkidomok alkotása. | 3—4 | szöveg | magyar |
Testek alkotása. | 3—4 | szöveg | magyar |
Mozaikkirakó 4. Síklefedés. | 1—2 | feladat | magyar |
Mozaikkirakó 1. Síklefedés. | 1—2 | feladat | magyar |
Építések dobozból, egyéb testekből. | 1—2 | szöveg | magyar |
Mozaikozás szabadon és másolással. | 1—2 | szöveg | magyar |
Állítások
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Petiék és a kisötös. Állítások igazságértékének eldöntése. | 3—4 | feladat | magyar |
Állítások igazzá tétele. Kivonás és összeadás 1000-ig. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
Állítások igazzá tétele. Szorzás 1000-ig. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
Állítások igazzá tétele. Osztás. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
Állítások igazzá tétele - kivonással. | 1—2 | feladat | magyar |
Válogatós vagy? Állítások igazságtartalmának eldöntése. | 1—2 | feladat | magyar |
Állítások igazzá tétele - összeadással. | 1—2 | feladat | magyar |
Rontó játék. Igaz-hamis állítások megfogalmazása. | 1—2 | szöveg | magyar |
Arányosság, százalékszámítás
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Tankolás. Üzemanyag-fogyasztás meghatározása egyenes arányosság segítségével. | 5—6 | feladat | magyar |
Kertrendezés. Területek százalékértékének meghatározása. | 5—6 | feladat | magyar |
Zabos süti. Receptben szereplő mennyiségek meghatározása különböző adagok esetén. | 5—6 | feladat | magyar |
Arányos mennyiségek alkalmazása | 7—8 | gyakorlás | magyar |
Arányos mennyiségek alkalmazása | 7—8 | gyakorlás | magyar |
Arányosság. | 5—6 | tananyagegység | magyar |
Egy mennyiség kétszeri százalékos változtatása | 7—8 | szemléltetés | magyar |
Százalékszámítás | 7—8 | gyakorlás | magyar |
Százalékszámítás | 7—8 | gyakorlás | magyar |
Arányos következtések. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Százalékszámítás az alapoktól a keveréses feladatokig. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Betűs kifejezések alkalmazása egyenletmegoldás, függvényábrázolás során
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Kéttagú algebrai kifejezés négyzete. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Kéttagú összeg négyzete. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Kéttagú összeg és különbség négyzetének gyakorlása. | 9—10 | gyakorlás | magyar |
Két szám összegének és különbségének szorzata – gyakorlás | 9—10 | gyakorlás | magyar |
Kéttagú algebrai kifejezés szorzása egytagúval | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Kéttagú algebrai kifejezések szorzása | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Kéttagú különbség négyzete | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Kéttagú összeg és különbség négyzetének gyakorlása 1 | 9—10 | gyakorlás | magyar |
Kéttagú összeg és különbség négyzetének gyakorlása 2 | 9—10 | gyakorlás | magyar |
Egytagú algebrai kifejezés szorzása egytagúval. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Egész számok; alapműveletek egész számokkal
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Ugró iskola. Műveletek egész számokkal. | 5—6 | feladat | magyar |
Adott pozitív és negatív szám távolságának meghatározása. | 5—6 | komplex tananyagegység videóval | magyar |
Egész számok. | 5—6 | komplex tananyagegység videóval | magyar |
Az egész számok összeadása. | 5—6 | komplex tananyagegység videóval | magyar |
Egyszerű szöveges feladatok
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Egyszerű szöveges feladatok megoldása 2. | 5—6 | feladat | magyar |
Egyszerű szöveges feladatok megoldása. | 5—6 | feladat | magyar |
Szöveges feladatokhoz halmazábrák kiválasztása. | 5—6 | feladat | magyar |
Szöveges feladatok területszámításhoz. | 5—6 | feladat | magyar |
Elsőfokú egyenletek, egyenlőtlenségek, egyenletrendszerek
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Elsőfokú egyenlőtlenség grafikus megoldása. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Egyenes vonalú, egyenletes mozgás. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Keveréses feladatok. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Egyenletek grafikus megoldása 1 | 9—10 | gyakorlás | magyar |
Abszolútértékes egyenlőtlenségek | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Egyenletek ekvivalens és nem ekvivalens átalakításai | 9—10 | szemléltetés | magyar |
A lineáris függvény ábrázolása. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Exponenciális folyamatok vizsgálata
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Exponenciális egyenlet megoldása 4 | 11—12 | gyakorlás | magyar |
Logaritmus gyakorlása 3 | 11—12 | gyakorlás | magyar |
Logaritmus gyakorlása 2 | 11—12 | gyakorlás | magyar |
Logaritmus gyakorlása 1 | 11—12 | gyakorlás | magyar |
Exponenciális egyenlet megoldása 1 | 11—12 | gyakorlás | magyar |
Exponenciális egyenlet megoldása 3 | 11—12 | gyakorlás | magyar |
Exponenciális egyenlet megoldása 2 | 11—12 | gyakorlás | magyar |
Az exponenciális függvény transzformációja | 11—12 | szemléltetés | magyar |
Exponenciális függvény illesztése. | 11—12 | szemléltetés | magyar |
Logaritmusos kifejezés és értéke – memória játék | 11—12 | játék | magyar |
Logaritmus gyakorlása 4 | 11—12 | gyakorlás | magyar |
Fejben számolás
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Számpiramis építése kivonással. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
Számpiramis építése összeadással. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
Útvesztő. Fejben számolás gyakorlása. | 3—4 | feladat | magyar |
A számfogalom kiterjesztése 10 000-ig. Fejszámolás ezresekre kerekített értékekkel. | 3—4 | szöveg | magyar |
Szorzatok számítása és becslése; maradékos osztás. | 3—4 | szöveg | magyar |
Szorzatok számítása. | 3—4 | szöveg | magyar |
Pénztárgép 3. Összeadás gyakorlása. | 1—2 | feladat | magyar |
Állítások igazzá tétele – összeadás és kivonás 100-ig 3. | 1—2 | feladat | magyar |
Összeadás térbeli modellen. | 1—2 | feladat | magyar |
Szorzás 2-es, 4-es számjegyekkel – járművek. | 1—2 | feladat | magyar |
Műveletek képekkel. Összeadás, pótlás. | 1—2 | feladat | magyar |
Geometriai alapismeretek
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Alapszerkesztések | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Nevezetes szögpárok. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Geometriai tippelős játék. | 9—10 | játék | magyar |
Halmazok
Halmazok, számhalmazok
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Négyszögek osztályozása 1 | 7—8 | gyakorlás | magyar |
Törtegyszerűsítés – párosító játék | 7—8 | játék | magyar |
Háromszögek osztályozása | 7—8 | gyakorlás | magyar |
Törtegyszerűsítés – memória játék | 7—8 | játék | magyar |
Tizedes törtek közönséges tört alakban | 7—8 | gyakorlás | magyar |
Halmazok uniója | 7—8 | gyakorlás | magyar |
Négyszögek osztályozása 2 | 7—8 | gyakorlás | magyar |
Szitaformula – kísérletezés | 7—8 | szemléltetés | magyar |
Háromszögek
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
A háromszög körülírt köre | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Talpponti háromszög | 9—10 | szemléltetés | magyar |
A háromszög beírt köre | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Szabályos háromszögben szabályos háromszög. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Háromszögek nevezetes vonalai és pontjai. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Háromszögek csoportosítása. | 9—10 | gyakorlás | magyar |
A Pitagorasz-tétel bizonyítása játékosan. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Hatvány, gyök
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Hatványozás azonosságainak gyakorlása 1 | 9—10 | gyakorlás | magyar |
Hatványozás azonosságainak gyakorlása 2 | 9—10 | gyakorlás | magyar |
A négyzetgyök függvény. | 9—10 | gyakorlás | magyar |
Számok n-edik gyöke – gyakorlás | 9—10 | gyakorlás | magyar |
Hatvány, gyök, exponenciális függvény, logaritmus
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Exponenciális függvény transzformációja. | 11—12 | szemléltetés | magyar |
Exponenciális függvény illesztése pontokra. | 11—12 | szemléltetés | magyar |
Párosító játék a logaritmus gyakorlására. | 11—12 | gyakorlás | magyar |
A logaritmus gyakoroltatása. | 11—12 | gyakorlás | magyar |
A hatvány és értéke – párosító játék | 11—12 | játék | magyar |
A hatvány és értéke – memória játék | 11—12 | játék | magyar |
Írásbeli összeadás és kivonás
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Írásbeli összeadás. | 3—4 | szöveg | magyar |
Írásbeli kivonás. | 3—4 | szöveg | magyar |
Műveletek kapcsolatai. | 3—4 | szöveg | magyar |
Írásbeli összeadás, kivonás. a műveleti sorrend számításokban és szöveges feladatok megoldása során. | 3—4 | szöveg | magyar |
Írásbeli összeadás gyakorlása. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
A legnagyobb különbség nyer. Írásbeli kivonás. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
Írásbeli szorzás és osztás
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Írásbeli osztás egyjegyű osztóval. | 3—4 | szöveg | magyar |
Írásbeli szorzás eljárásai. | 3—4 | szöveg | magyar |
Írásbeli szorzás előkészítése; többtagú összeadások, többszörözések. | 3—4 | szöveg | magyar |
Szorzás és osztás kapcsolata; hányados keresése becsléssel. | 3—4 | szöveg | magyar |
Írásbeli szorzás. Nyitott mondat megoldása tervszerű próbálgatással. | 3—4 | szöveg | magyar |
Kombinatorika, gráfok
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
A teljes gráf éleinek a száma. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
A gráf csúcsainak fokszáma. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Hányféleképpen lehet egy régi jegyet kilyukasztani? | 9—10 | szemléltetés | magyar |
A fagylaltozás matematikája. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
A binomiális együttható és értéke – párosítós játék | 11—12 | játék | magyar |
A binomiális együttható és értéke – memória játék | 11—12 | játék | magyar |
Gráf csúcsainak fokszáma. | 11—12 | szemléltetés | magyar |
Visszatevéses mintavétel. | 11—12 | szemléltetés | magyar |
A póker matematikája. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Variációk számjegyekkel. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Koordinátageometria
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Egyenes normálvektoros egyenlete. | 11—12 | gyakorlás | magyar |
Kör egyenlete. | 11—12 | gyakorlás | magyar |
Egyenes iránytényezős egyenlete. | 11—12 | gyakorlás | magyar |
Ponthalmazok koordináta-rendszerben. | 11—12 | gyakorlás | magyar |
Közönséges törtek, tizedes törtek, racionális számok
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Tizedes törtek közönséges tört alakban. | 5—6 | komplex tananyagegység videóval | magyar |
Törtegyszerűsítés – memória játék. | 5—6 | komplex tananyagegység videóval | magyar |
Sportos mértékegységek. Tizedes törtek párosítása. | 5—6 | feladat | magyar |
Törtegyszerűsítés – párosítós játék. | 5—6 | komplex tananyagegység videóval | magyar |
Leíró statisztika
Másodfokú egyenletek, egyenlőtlenségek
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Másodfokú egyenlőtlenség grafikus megoldása. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Interaktív másodfokú egyenlet 3 | 9—10 | gyakorlás | magyar |
Négyzetgyökös egyenlet algebrai megoldása. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Interaktív másodfokú egyenlet 1 | 9—10 | gyakorlás | magyar |
Másodfokú függvény ábrázolása. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Viete-formulák | 9—10 | gyakorlás | magyar |
Interaktív másodfokú egyenlet 2 | 9—10 | gyakorlás | magyar |
Másodfokú egyenlet algebrai megoldása. | 9—10 | gyakorlás | magyar |
Matematikai logika
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Logikai játékok sorozata. | 9—10 | gyakorlás | magyar |
Matematikai logika, kombinatorika
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Állítások és nyitott mondatok (Hosszúságegységek). | 5—6 | komplex tananyagegység videóval | magyar |
Igaz-hamis állítás állatokról. | 5—6 | feladat | magyar |
Hányféleképpen? – Célba lövés. | 5—6 | feladat | magyar |
Sorba rendezés. | 5—6 | feladat | magyar |
Hányféle? - Zumba | 5—6 | feladat | magyar |
"Csak" logika - vagy mégsem? | 5—6 | szöveg | magyar |
Matematikai logika, kombinatorika, gráfok
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Hányféleképpen lehet egy régi villamosjegyet kilukasztani? | 7—8 | szemléltetés | magyar |
9 fő közül hányféleképpen lehet 3-at kiválasztani? | 7—8 | szemléltetés | magyar |
Állítások és nyitott mondatok. | 7—8 | gyakorlás | magyar |
Kombinatorikus geometriai játék. | 7—8 | játék | magyar |
Mérés és mértékegységek
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Állati mozaikok. Területlefedés. | 5—6 | feladat | magyar |
Terület mérése. | 5—6 | komplex tananyagegység videóval | magyar |
Szögek nagysága. (Függvények, sorozatok. Kördiagram értelmezése 1.) | 5—6 | komplex tananyagegység videóval | magyar |
Mennyiségek és mérésük – szögek fajtái. | 5—6 | komplex tananyagegység videóval | magyar |
Mérőeszköz használata, mérési módszerek
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Az idő mérése; hét, nap, óra, perc; periodikus sorozatok. | 1—2 | szöveg | magyar |
Mennyiségek mérése; mértékrendszerek. | 3—4 | szöveg | magyar |
A nyíl a nagyobb tömegre mutat. A mennyiségek rendezése. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
Skálázott mérőeszközök készítése és használata (mérőszalag, mérőhenger). | 1—2 | szöveg | magyar |
A nyíl a nagyobb űrtartalomra mutat. A mennyiségek rendezése. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
Szorzás, osztás fejszámolással. a hasonlóság fogalmának intuitív alapozása. Területek összehasonlítása, összemérése; területmérés. | 3—4 | szöveg | magyar |
Tömegmérés, űrtartalommérés egységgel és az egység többszöröseivel. | 1—2 | szöveg | magyar |
Mérések alkalmi egységgel; mérőszalaggal, az egység többszörösével. | 1—2 | szöveg | magyar |
Mérőszám: hosszúság, tömeg és űrtartalom mérése alkalmi egységekkel. | 1—2 | szöveg | magyar |
Negatív számok
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Tájékozódás egyenesen; a negatív szám fogalmának előkészítése irányított mennyiségekhez kapcsolva (út, hőmérséklet, idő). | 3—4 | szöveg | magyar |
Egész számok. | 3—4 | szöveg | magyar |
Egész számok 2. | 3—4 | szöveg | magyar |
Negatív számok szemléltetése hőmérő-modellen. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
Negatív számok leolvasása hőmérő-modellről. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
Négyszögek, sokszögek
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Rombusz szerkesztése | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Páros oldalszámú érintősokszögek | 9—10 | szemléltetés | magyar |
A szabályos hatszög tengelyes szimmetriája. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Húrnégyszögek | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Négyszögek osztályzása. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
A deltoid érintőnégyszög | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Összefüggések, kapcsolatok, szabályszerűségek felismerése
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Feladatok; játékok. Összefüggések tudatosítása. Ellenőrzés; hiányok pótlása. | 1—2 | szöveg | magyar |
Hiányzó számok megtalálása. | 3—4 | feladat | magyar |
Egyszerű szöveges feladatok, sorozatok, függvények, nyitott mondatok. | 3—4 | szöveg | magyar |
Hiányos állítások (szóbeli) előkészítése. | 1—2 | szöveg | magyar |
Mit csinál a gép? 3. Szabályjáték. | 1—2 | feladat | magyar |
Mit csinál a gép? 1. Szabályjáték. | 1—2 | feladat | magyar |
Logikai lapok lerakása. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
Szabályjáték. Kivonás és összeadás gyakorlása 20-as számkörben. | 1—2 | feladat | magyar |
Tájékozódás családfán. | 3—4 | feladat | magyar |
Problémamegoldás
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Szöveges feladatok 2. | 1—2 | feladat | magyar |
A legnagyobb különbség előállítása kipörgetett számokból. Írásbeli kivonás gyakorlása. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
Problémamegoldások, szöveges feladatok. | 3—4 | szöveg | magyar |
Szöveges feladatok és a műveletek értelmezéseinek kapcsolata. (elméleti háttér) | 1—2 | szöveg | magyar |
Szöveges feladatok előkészítése. | 1—2 | szöveg | magyar |
Szöveges feladatok 1. | 1—2 | feladat | magyar |
Észkerék. Hiányos állítás. Nyitott mondat. | 3—4 | feladat | magyar |
A legnagyobb összeg előállítása kipörgetett számokból. Írásbeli összeadás gyakorlása. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
Rendszerezés, rendszerképzés
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Cserebere. Beváltások, átváltások. | 3—4 | feladat | magyar |
Soralkotás logikai lapokkal. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
Mi a szabály? Szabálykeresés. | 3—4 | feladat | magyar |
Csak sorba! Sorozat szabályának keresése. | 1—2 | feladat | magyar |
Meseország. Feladat gráfokkal. | 3—4 | feladat | magyar |
Dominónap. Sorozat szabályának keresése. | 1—2 | feladat | magyar |
Kártyaparti. Sorozat szabályának keresése. | 1—2 | feladat | magyar |
Soralkotás logikai lapokkal. | 1—2 | feladat | magyar |
Hányféleképpen? | 3—4 | szöveg | magyar |
Síkbeli alakzatok
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Síkidomok, sokszögek | 7—8 | gyakorlás | magyar |
Szabályos háromszög területe | 7—8 | szemléltetés | magyar |
Speciális négyszög külső szögeinek összege | 7—8 | szemléltetés | magyar |
Geometriai tippelős játék | 7—8 | játék | magyar |
Paralelogramma-tangram | 7—8 | szemléltetés | magyar |
Négyzetben négyzet | 7—8 | szemléltetés | magyar |
Négyszögparketta | 7—8 | szemléltetés | magyar |
Négyszögek osztályozása 2 | 7—8 | gyakorlás | magyar |
Háromszögek osztályozása. | 5—6 | tananyagegység | magyar |
Négyszögek osztályozása 1 | 7—8 | gyakorlás | magyar |
Sokszögek tervezése. | 5—6 | tananyagegység | magyar |
Háromszögek csoportosítása. | 5—6 | tananyagegység | magyar |
Háromszögország lakói. | 5—6 | feladat | magyar |
Sorozatok
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Gyűjtőjáradék-számítás. | 11—12 | szemléltetés | magyar |
Számtani sorozat gyakorlása. | 11—12 | gyakorlás | magyar |
Sorozatok határértéke (emelt szint). | 11—12 | szemléltetés | magyar |
Növekvő sorrend. | 5—6 | feladat | magyar |
Számegyenes, koordináta-rendszer. | 5—6 | szöveg | magyar |
Természetes számok. Számok nagyságrendje. | 5—6 | szöveg | magyar |
Szám és valóság kapcsolata
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Több, kevesebb. | 1—2 | szöveg | magyar |
Nagyobb, kisebb, ugyanakkora. | 1—2 | szöveg | magyar |
Számok valóságtartalma a 100-as számkörben. | 3—4 | szöveg | magyar |
Számlálás, mérés 1000-ig. | 3—4 | szöveg | magyar |
Számok az ezres számkörben. | 3—4 | szöveg | magyar |
Több, kevesebb, ugyanannyi. | 1—2 | szöveg | magyar |
Nagyobb, kisebb. | 1—2 | szöveg | magyar |
Számelméleti ismeretek, hatvány, négyzetgyök
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Prímszámok gyűjtése – játék | 7—8 | játék | magyar |
Számelméleti kérdések vizsgálata térbeli modellen | 7—8 | szemléltetés | magyar |
Traktorkerék – legkisebb közös többszörös | 7—8 | szemléltetés | magyar |
Szám négyzete – memória játék | 7—8 | játék | magyar |
3-mal osztva 1 maradékot adó számok gyűjtése – játék | 7—8 | játék | magyar |
3-mal osztható számok gyűjtése – játék | 7—8 | játék | magyar |
Számelméleti ismeretek, számhalmazok épülése
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Párosító játék a 2-es számrendszer gyakorlására. | 11—12 | gyakorlás | magyar |
Számrendszerek 1. | 11—12 | szemléltetés | magyar |
30-hoz relatív prímek gyűjtése – játék. | 11—12 | játék | magyar |
Számrendszerek 2. | 11—12 | szemléltetés | magyar |
Számhalmazok, műveletek
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Tizedes törtek közönséges tört alakban. | 9—10 | gyakorlás | magyar |
Törtek egyszerűsítése – párosító játék. | 9—10 | játék | magyar |
Intervallumok metszete. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Intervallumok uniója. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Irracionális számok gyűjtése - játék | 9—10 | játék | magyar |
Számlálás, becslés
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Tárgyak, dolgok, jelek, hangjelek, mozdulatok, érintések … meg- és leszámlálása a 100-as körben, egyesével, és alkalmi csoportosítások szerint. A szorzás és bennfoglalás előkészítése egyenletes lépegetéssel. | 1—2 | szöveg | magyar |
Tárgyak, dolgok, jelek, hangjelek, mozdulatok, érintések … meg- és leszámlálása a 100-as körben, egyesével. | 1—2 | szöveg | magyar |
Egyjegyű számok felismerése. | 1—2 | feladat | magyar |
Számlálás egyesével, kettesével, négyesével, ötösével, hármasával; mérés egységgel, az egység kétszeresével, négyszeresével … | 1—2 | szöveg | magyar |
Számítások és becslések kerek százasokkal. | 3—4 | szöveg | magyar |
Összeg és különbség számítása és becslése tízesekre kerekített értékekkel. | 3—4 | szöveg | magyar |
A becslések finomítása. | 3—4 | szöveg | magyar |
Számlálás, számolás kerekített értékekkel. | 3—4 | szöveg | magyar |
Számok helyi értékes alakja
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Írásbeli műveletek előkészítése; csoportosítások, leltározás. | 3—4 | szöveg | magyar |
Látogatók a cirkuszban! A számok helyi értékes alakja. | 3—4 | feladat | magyar |
A számolási nehézségek leküzdése szorobánnal. | 1—2 | szöveg | magyar |
Abakusz használata. | 1—2 | szöveg | magyar |
Csoportosítások, műveletek különféle számrendszerekben, eszközökkel. | 3—4 | szöveg | magyar |
Számok neve, jele, nagysága. | 3—4 | szöveg | magyar |
Számrendszerek. | 3—4 | szöveg | magyar |
Számok rendezése
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Számok tulajdonságai, közelítő helyük a számegyenesen. Egyenlőtlenségek. | 3—4 | szöveg | magyar |
Ajándékkeresés 2. Tájékozódás 200-as táblán. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
Ajándékkeresés 3. Tájékozódás tízesével beosztott 1000-es táblán. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
Sorszámok, számszomszédok. | 1—2 | szöveg | magyar |
Tájékozódás számvonalon, számtáblázatokon. | 1—2 | szöveg | magyar |
Számok megtalálása 100-as számtáblán. | 1—2 | feladat | magyar |
Számok megtalálása 70-es számtáblán. | 1—2 | feladat | magyar |
Háromszögszámok, lépcsős számok. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
Számok sorba rendezése. | 1—2 | feladat | magyar |
Számok tulajdonságai
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Számtulajdonságok, számkapcsolatok 2. | 3—4 | szöveg | magyar |
Számtulajdonságok, számkapcsolatok felismerése, kifejezése tevékenységekkel, állításokkal. | 3—4 | szöveg | magyar |
A természetes szám fogalma. Párosság, páratlanság. | 1—2 | feladat | magyar |
Számok tulajdonságai; válogatás kétfelé 30-ig. | 1—2 | szöveg | magyar |
Páros, páratlan. | 1—2 | szöveg | magyar |
Igazam van? Játék a számok tulajdonságainak segítsévél. | 3—4 | feladat | magyar |
Számok helye a számtáblán tulajdonságuk alapján. | 1—2 | feladat | magyar |
Számtulajdonságok, számkapcsolatok. | 3—4 | szöveg | magyar |
Szóbeli számolási eljárások
Szöveges feladatok
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Medence feltöltése két csappal, lefolyóval | 7—8 | szemléltetés | magyar |
Üzemanyag szint az autóban | 7—8 | szemléltetés | magyar |
Együttes munkavégzés, közös kezdéssel | 7—8 | szemléltetés | magyar |
Együttes munkavégzés, késleltetett kezdéssel | 7—8 | szemléltetés | magyar |
Szöveges feladatok előkészítése
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Algebrai kifejezések összeadása a térbeli modellen | 7—8 | szemléltetés | magyar |
Elsőfokú egyenlőtlenség grafikus megoldása | 7—8 | szemléltetés | magyar |
Algebrai kifejezések szorzása a térbeli modellen | 7—8 | szemléltetés | magyar |
Szöveges feladatok megoldása
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Hozzáadás, elvétel kapcsolata – szöveges feladatok. | 1—2 | szöveg | magyar |
Szöveges feladatok. | 3—4 | feladat | magyar |
Szöveges feladatok 2. | 3—4 | szöveg | magyar |
Szöveges feladatok. | 3—4 | szöveg | magyar |
Számold ki, … Szöveges feladatok megoldása. | 3—4 | feladat | magyar |
Szöveges feladatok a 100-as számkörben. | 1—2 | szöveg | magyar |
Az egyesítés és az egyik rész keresésének kapcsolata – szöveges feladatok. | 1—2 | szöveg | magyar |
Egyesítés, egyik rész – szöveges feladatok. | 1—2 | szöveg | magyar |
Mennyibe kerül? Szöveges feladatok megoldása. | 3—4 | feladat | magyar |
Hozzáadás, elvétel – szöveges feladatok. | 1—2 | szöveg | magyar |
Tájékozódás térben és síkon
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Ültess virágot! Tájékozódás táblán. | 1—2 | feladat | magyar |
Tájékozódás térben, síkon. | 1—2 | szöveg | magyar |
Tájékozódjunk, tanuljunk! | 1—2 | szöveg | magyar |
Tájékozódással kapcsolatos játékos feladat. | 3—4 | feladat | magyar |
Ábrák készítése nyilak segítségével. Tájékozódás síkon. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
Ábrából nyílsorozat. Tájékozódás síkon. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
Tájékozódás síkon és gömbön. | 3—4 | szöveg | magyar |
Nagytakarítás. Tájékozódás. | 1—2 | feladat | magyar |
Térgeometria
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Kockából testek. Nézetek. | 5—6 | feladat | magyar |
Térelemek hajlásszöge. | 11—12 | szemléltetés | magyar |
Kocka éleinek színezése. | 11—12 | szemléltetés | magyar |
Dobókocka testhálójának kitöltése számokkal. | 5—6 | feladat | magyar |
Nagykockák, kiskockák, építmények. | 5—6 | feladat | magyar |
A kocka 11 testhálója. | 5—6 | feladat | magyar |
Henger felszíne és térfogata. | 11—12 | szemléltetés | magyar |
Forgástestek származtatása | 7—8 | szemléltetés | magyar |
Forgáskúp származtatása | 7—8 | szemléltetés | magyar |
Forgáshenger származtatása | 7—8 | szemléltetés | magyar |
Természetes számok halmaza, számelméleti ismeretek
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Osztogass! Igaz-hamis állítások osztók és többszörösök témakörben. | 5—6 | feladat | magyar |
Oszt(oz)zunk! Oszthatósági szabályok. | 5—6 | feladat | magyar |
Nyiss ajtót! Oszthatósági szabályok. | 5—6 | feladat | magyar |
Méhkaptár. Osztók, többszörösök. | 5—6 | feladat | magyar |
Törtrészek
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Törtrész kiszámítása. | 3—4 | feladat | magyar |
Kétszerezés, felezés, négyszerezés, negyedelés; a fél és a negyed leolvasása sokféle mennyiség sokféle egysége esetén. | 3—4 | szöveg | magyar |
Nyolcszorozás, nyolcadrész-keresés; kapcsolatok a megismert többszörözések, egyenlő részekre osztások között. | 3—4 | szöveg | magyar |
Törtek körön. Szemléltetés, érték meghatározása. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
Törtszámok, mérések. | 3—4 | szöveg | magyar |
Transzformációk
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Haladó és forgó mozgás, tükrözés, nagyítás, kicsinyítés. | 3—4 | szöveg | magyar |
Tapasztalatok tükörrel a kézben. | 1—2 | szöveg | magyar |
Tükrözés a sík átfordításával. | 1—2 | szöveg | magyar |
Tükrözés, eltolás síkban, elforgatás. Parkettaminták tervezése; szimmetria-tulajdonságok. | 3—4 | szöveg | magyar |
Tükörkép párosítása az eredetivel. | 1—2 | feladat | magyar |
Ismerkedés a tükörrel. | 1—2 | szöveg | magyar |
Nagyítógép. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
Tükörtengely keresése. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
Tükrözőgép. Tengelyes tükrözés játékosan. | 1—2 | feladat | magyar |
Transzformációk, szerkesztések
Trigonometria
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Trigonometria bevezető 3 | 11—12 | szemléltetés | magyar |
A kerék trigonometriája 1 | 11—12 | szemléltetés | magyar |
A kerék trigonometriája 2 | 11—12 | szemléltetés | magyar |
Geometriai tippelős játék. | 11—12 | játék | magyar |
Trigonometrikus függvények egységkörös származtatása. | 11—12 | szemléltetés | magyar |
Trigonometrikus függvények vizsgálata | 11—12 | gyakorlás | magyar |
Hegyesszög szinusza. | 11—12 | szemléltetés | magyar |
Hegyesszög koszinusza | 11—12 | szemléltetés | magyar |
Hegyesszög tangense. | 11—12 | szemléltetés | magyar |
Trigonometria bevezető 2 | 11—12 | szemléltetés | magyar |
Trigonometria bevezető 1 | 11—12 | szemléltetés | magyar |
Szinusztétel és koszinusztétel gyakorlás. | 11—12 | gyakorlás | magyar |
Válogatás, halmazok alkotása, vizsgálata
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Számtulajdonságok tapasztalati megismerése, számok válogatása tulajdonságok szerint | 1—2 | szöveg | magyar |
Keresed az összefüggéseket! Kétfelé válogatások. | 1—2 | feladat | magyar |
Számok kapcsolatai, számpárok válogatása kapcsolataik szerint. | 1—2 | szöveg | magyar |
Kétfelé válogatás. | 3—4 | szöveg | magyar |
Kétszer kétfelé válogatás. | 3—4 | szöveg | magyar |
Elemek elhelyezése halmazokban. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
Azonos tulajdonságú elemek. Halmazműveletek. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
Válogatások; válogatások kétfelé. | 1—2 | szöveg | magyar |
Valószínűség-számítás
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Esélyek a rulettasztalnál | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Visszatevéses mintavétel. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Milyen valószínűséggel szerkeszthető egy háromszög egy szakasz három részre vágásával? | 11—12 | szemléltetés | magyar |
Geometriai valószínűség egy alkalmazása. | 11—12 | szemléltetés | magyar |
Valószínűség és relatív gyakoriság. | 11—12 | gyakorlás | magyar |
Teljes valószínűség tétele | 11—12 | szemléltetés | magyar |
Visszatevés nélküli mintavétel modellezése | 7—8 | szemléltetés | magyar |
Valószínűségek a pókerben. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Valószínűség és relatív gyakoriság. | 9—10 | szemléltetés | magyar |
Számozott kockák. | 5—6 | feladat | magyar |
Lehetséges? Lehet, de nem biztos? Lehetetlen? | 5—6 | feladat | magyar |
Jóslás törtekkel. | 5—6 | feladat | magyar |
Visszatevéses mintavétel modellezése | 7—8 | szemléltetés | magyar |
Félkarú rabló – játék | 7—8 | játék | magyar |
Érmedobás modellezése | 7—8 | szemléltetés | magyar |
Valószínűségi gondolkodás
Cím | Évfolyam | Tartalomtípus | Nyelv |
---|---|---|---|
Pörgettyűk 1. Kísérletek, tippelés. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
Dominómatek. Biztos, lehetetlen, lehet, de nem biztos. | 1—2 | feladat | magyar |
Feladatok, játékok; valószínűségi játékok (Ellenőrzés, hiányok pótlása). | 1—2 | szöveg | magyar |
Feladatok, játékok; Valószínűségi megfigyelések; ellenőrzés, hiányok pótlása. | 1—2 | szöveg | magyar |
Golyók elvétele. NIM játék. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
Hiányos mondatok kiegészítése. Biztos, lehetetlen, lehet, de nem biztos. | 1—2 | feladat | magyar |
Véletlen? | 3—4 | szöveg | magyar |
Pörgettyűk 2. Kísérletek, tippelés. | 3—4 | tananyagegység | magyar |
Valószínűségi játékok. | 3—4 | szöveg | magyar |